24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Bäckström - 29 februari 2012 09:21

Tanken har slagit mig många gånger, vi har ju faktiskt varit ilag i heeela 6år i augusti jag och Mattias!

Snacka om att tiden går fort, vart har alla dessa år tagit vägen?! Men mycke har vi hunnit med under dessa just nu 5åren, Mattias pluggade i Umeå ifrån början då vi va ilag. Så var mycke Umeå för mig från början, sen praktisera Mattias i övik och då bodde han hemma hos oss. Sen flyttade vi till lägenhet i Björna, men då Mattias tappade jobbet på JB så flyttade vi ut och han flyttade till sin mamma och pappa och jag hem till mina föräldrar. Så började stackars Mattias helgpendla med vår lilla goding Terry! Augusti -08 förlovade vi oss också! Då jag gick ur skolan -09 så hade vi prata länge om att flytta ihop igen, och att Mattias mer än gärna ville flytta hit till Åskilje. Och så vart det, Mattias köpte ett hus, som dom börja renovera. *byta tapeter, måla om tak, måla lister osvosv* Så den 14november -09 kom jag, flyttlasset och hästarna hit till gården! Och nu några år senare, så har vi fått oss en häst till och en hund, Texas och Asta.

Och nu det bästa av allt, tillökning i vår lilla älskade familj, tillomed 2 i tillökning direkt. Snacka om att verkligen leva livet! Jag trivs som fisken i vattnet här, fast vissa dagar önskar man att man bodde närmre Lycksele eller Storuman bara för att få komma sig ut och göra något. Men, de är långt mellan gångerna man känner så!

Måste säga att jag är oändligt lyckligt lottad som har en sån underbar sambo och har fått en alldelens underbar familj på det!


  



Av Bäckström - 28 februari 2012 14:36

Vart har denna dag tagit vägen egentligen?!

Hiskliligt vad tråkigt jag börjar ha på dagarna nu. Kanonväder ute, men då blåser de uta bara tusan iställe så är inte speciellt roligt att vara ute heller. Har försökt, men blää känner jag bara!

Har pysslat med att göra en skötbädd idag, så nu är den klar, mycket bra. Sitter och kollar runt på badbaljor också, undra varför de ska finnas uppsjöar av allt som man ska ha till bebisar... Blir så mycke svårare att välja!

Har inte fått något svar om vagnen på babyproffsen än, hoppas på att hinna få det innan veckan är slut så jag antligen får boka in och åka till övik för att beställa den nästa vecka eller ja. Så jag kan börja planera! Annars kanske jag och Mattias får åka till umeå i helgen ändå å fara på deras babyproffsen, dock inte lika bra som övik. Men känns som att vagn är något som vi kan behöva, man vet aldrig när dom tänker anlända så ska bli skönt att få en början med vagn!

Imorgon kommer beställningen ifrån ikea, jippiiii känner jag bara :D ska bli så skoj att börja skruva ihop spjälsängarna osv. Och så småningom bädda! massa mys!


   Här är bebiskläderna jag köpte förra veckan, stl 44. Så himla gulliga!

Av Bäckström - 27 februari 2012 18:14

Snacka om att man kan ligga och känna på alla sparkar å buffar i timtal! Tid och rum bara försvinner, helt underbart!

Idag har jag inprincip inte gjort något, suttit vid datorn, varit och tvärhandlat, äte, gosa me hundarna ja och allt sånt som ja bruka göra på en dag.

Har just käkat pastagratäng, jäsiken så gott det var! Men nu måste jag ställa mig och göra en matlåda till Mattias och det känns oändligt jobbigt..


Tidigare idag då jag skulle ut med hundarna, så såg såklart Terry rådjur ovanför oss å jag hann inte alls vara med på det å jäsiken va han tvärslet, då vart jag inte speciellt glad på han. Tur han inte slet om kull mig!


Nu väntar jag på att Mattias ska komma hem, vilket man aldrig vet, då dom bruka jobba över så himla länge..

Har kollat vidare på vagnar idag, har visst hittat en som jag verkligen fastnat för. En med låsbara snurrhjul framtill!

Har skrivit och frågat babyproffs om leveranstid osvosv på den. Isåfall beställ jag sen får vi åka till Björna för att hämta den då den är leveransklar. BabyTravel Dublin heter vagnen och är babyproffsens egna "modell"!

Går även att beställa till så man kan fästa babyskydden direkt i vagnen, vilket också underlättar då jag ska iväg någonstans själv!


Av Bäckström - 26 februari 2012 14:27

 

Vecka25, växer och växer!

Ska bli skoj att fara till Barnmorska på fredag för att mäta, höra hjärtana och allt där till!

Av Bäckström - 26 februari 2012 11:24

Vilket jäkla kanonväder det är! Men känner mig inte speciellt peppad att sitta ute alldelens själv.. Så sitter i solen i köksfönstret iställe.

Hade tänkt dra en repa till Lycksele idag, men då är SJÄLVKLART stället jag ska fara till stängt... Så får ta det på fredag då jag ska till barnmorska! Har börjat tappa intresse på vagnen i umeå, då jag skrivit och frågat om dom kan mäta den för att vi ska veta om den går in i bilen och om den passade skulle vi slå till! Men, var 3dagar sen jag skrev och fråga och fortfarande inte hört något så jag känner inget intresse då dom inte verkar vara intresserad av att tillfredställa kunden!! Så nu sitter jag i detta jäkla träsk IGEN, jag blir tokig, finns ju jäklar inga tester på tvillingvagnar heller. Hittar ingen som passar in i min beskrivning på vagn heller, så ja jag får väl se hur de blir!

Ska vara fyra fasta hjul, luft hjul, 4a lika stora hjul och den ska såklart inte vara hur stor och tung som helst.

Kanske har för stora förhoppningar. Hur som helst, skulle jag så himla gärna bränt iväg till Umeå i veckan för att kolla på en vagn, men vatusan, jag hittar ingenstans där. Jag har kört där en gång, då hade jag körläraren med mig och då spelade de ingen roll vart man körde! Så, njaa, Umeå själv blire då inte alls. 

Ingen som känner sig manad att följa med mig??!

Mattias ska visserligen dit i veckan, men då för att jobba och då skulle han måsta jobba över med. Känner att jag och min gravida mage inte pallar att sitta på en stol i flera flera timmar för att få komma mig till umeå och kolla ut en barnvagn... Tiden får väl  utvisa hur det blir!

Av Bäckström - 25 februari 2012 15:04

Jaa, vad säger man.... Kolla detta http://www.ikea.com/se/sv/ om man köper en madrass, som jag beställt får man en sån spjälsäng som vi beställt... Nå äre väl själva tusan att dom inte kunnat haft det 2veckor tidigare!

aja, bara att gillare! Tur någon betalar fullt pris för sängarna hos dom! haha.


Imorse sov jag till kl halv 10, hiskiligt skönt! Klev upp och åt frukost med Mattias. Sen gick jag ut för att se om jag va se installera basen till babyskyddet och de gick bara fint. Så nu vet vi eller rättare sagt JAG hur man ställer in den i bilen. På onsdag kommer iaf min leverans ifrån ikea, ska bli skoj att skruva ihop spjälsängarna och byrån så jag får börja tvätta alla bebiskläder!


Äntligen har vi alla kanaler igen, har varit utan viasats kanaler... Men nu är det äntligen löst!

Just ja, förra året vid denna tid så dök det upp en matgäst *åt av hästarnas hö*. Tror faktiskt han har hittat tillbaka, någon har igårkväll, traskat runt heeela huset och letat och bökat runt. Så tror allt att min lilla kompis kronhjorten återupptagit kontakten med mig. Vilket betyder på att det går mer hö och kostar mer. *typiskt min otur!!*. haha!


Var just ut för att pyssla på med hästarna lite och så. Men snacka om att man går som att man skitit på sig, jäsiken va de börja kännas i bäckenet nu... Börja bli tugnt! Som tur är är det bättre och sämre dagar! Vore jäkligt om de vore bara sämre dagar. Men än så länge kan jag njuta!

Av Bäckström - 24 februari 2012 14:42

Sitter och kollar igenom statistik, intressant att se vilka som tjuvläser utan att lämna avtryck. ;)

Många som man inte ens känner och några som man ALDRIG skulle tro vara intresserad av mitt liv.

Men ack så fel jag hade, antligen äre bara nyfikenhet eller så är det pga helt andra omständigheter dom tjikar!


Hur som haver, nu när jag ser vilka som tjikar på vad jag skriver. Vad tycker ni jag borde skriva om?

Är det något som är mer intressant än annat, kanske vill ni veta något speciellt som ni kanske inte riktigt känner att ni vill skriva och fråga?!  Skitsamma vad det gäller, skriv så ser vi vad jag kan svara på och inte.

Hoppas på att fler lämnar kommentarer nu, så jag får veta vad ni vill att jag ska skriva! :)



Av Bäckström - 24 februari 2012 11:13

 


 

Passade på att ta bilder igår innan jag åkte till Lycksele då det inte snöade.

Superläcker färg på den!!

Ovido - Quiz & Flashcards