24årig 3barnsmamma

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

På tiden

Av Bäckström - 10 augusti 2012 13:53

Nu var det en evighet sen jag skrev något här, men har nästan aldrig starta datorn. Sitter oftast via mobilen så blir så att man inte skriver så mycket.


Tiden går, Elvira & Linnea är snart 3månader (om en vecka). Dom växer så det knakar. Sist vi vägde dom för en månad sen vägde Elvira 5,1kg och Linnea 5,5kg. Så ska bli spännande och se vad dom väger nu nästa gång vi åker och väger. Blir då dom ska få 3-månaders sprutan.Blir nog nästnästa vecka jag åker dit och fixar det. Annars knakar allt på som vanligt. Dom sover numera i spjälsängen på nätterna. Somnar vid 9tiden och vaknar vid 3 för att äta 50ml och sen sover dom fram till kl 7-8 tiden då dom äter igen.


För en liten stund sen kollade jag ut för att jag hörde hur hästarna sprang i hagen, trodde dock att det var för att stuggrannen gett dom gräset han klippt. Men så var det inte, utan Elvis hade smitat.. Som tur är springer han inte långt ifrån dom andra utan stod alldelens breve å käka gräs i lugnan ro. Så jag hämtade lite krafftfoder och gav han så han stod stilla där. Sen fixade jag hagen (medan jag visste att Elvira & Linnea låg vaken och säkert grinade) Men vad ska jag göra, dom fick skrika dom 5min jag var ute. (Elak mamma). Sen då jag skulle släppa in han i hagen igen, fick han för sig att ta ett skutt in i hagen och landade på min fot, var barfota... Så det känns! Sen skulle jag lite snabbt springa in, ja vad gör jag då... JO, kliver i en glasscherva i hälen... Ja, vilken underbar dag...


En god sak har då hänt, Terry är feberfri. Vilket känns oändligt skönt :)




Bjuder på en magbild såhär 3månader efter förlossning.



  

 
 
Fru Sjödin

Fru Sjödin

10 augusti 2012 15:27

Vilken oturs dag du haft!! Men kvinna, det syns ju fasiken inte att du haft tvillingar där inte.... !!

http://hemmahossjodin.blogg.se

Bäckström

23 augusti 2012 15:15

haha nae faktiskt så har den dragit ihop sig superbra. är bara "lösskinne" kvar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bäckström - 23 januari 2015 11:07


    Den 14november 2014 kommer jag alltid att minnas, i alla tider. Det var en oerhört jobbig dag till en början och innan den dagen var slut var jag oerhört tacksam för det man har, jag var så himla rädd. Jag var inställd på att tappa dig.. D...

Av Bäckström - 21 januari 2015 10:09


Nemen, de va värst! Att jag hittat hit igen..  Kanske dax för en liten uppdatering, tänkte uppdatera en förlossningsberättelse för lille Walter!   Den 13september börja precis som alla andra dagar, mattias jagade, jag fixade lunch för att åk...

Av Bäckström - 30 september 2014 14:12

Lillebror Walter föddes på bb i Lycksele den 14/9-14 kl 01,09 med en vikt på 3700g och 51cm lång. Han kom 10dagar före beräknad födsel som var den 24/9. :)  ...

Av Bäckström - 30 september 2014 14:01

                 

Av Bäckström - 15 januari 2013 21:32

Japp, precis så är det... Nästäppa från hvete, även huvudvärken därifrån. Hade ju faktiskt tänkt va hurtig idag å åka skidor men, ne få nog vänt nå dagar till innan dess! För övrigt idag, har jag och tjejerna haft besök av tant Jossa, hon bjö vi på ä...

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards