24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under mars 2012

Av Bäckström - 21 mars 2012 12:08

Eftersom att jag inte kommer kunna skriva imorgon, eller rättaresagt kommer jag inte hinna med.

Åker till Lycksele imorgonbitti för att träffa BM och sen handla för att sedan åka hem igen, och bara packa in i bilen och sen åka vidare till Träna. Så jag tar dagarna i förväg, imorgon går vi in i v29. Snacka om att tiden bara rusar iväg!

Igår var jag riktigt riktigt trött, nästan sådär äckligt trött, efter att ha härdat ut till efter kl9 så gick ja raka vägen upp till sängen och tog nog inte många minuter för att somna. Men då vakna jag kl 6 imorse med å va tokpigg, så klev upp efter att Mattias fare på jobbet, käkade frukost sen gick jag upp och la mig igen. Efter många om och men lyckades jag somna igen! Sen vakna jag av att mamma ringde.... Men lyckades somna om igen!

Ska dammsuga, men känner mig verkligen int speciellt peppad till det.. men bättre att göra det nu, så slipper jag göra de då vi kommer hem ifrån fjälle på söndag. Sen vart det bestämt att på tisdagskvälln åk vi ner till Björna, eller jag till Björna och Mattias åker vidare för att jobba. Jag och hundarna ska, wohooo, få köra passatn alldelens själv ner. Visserligen kommer Mattias köra en annan bil samtidigt, så han kan ha koll på mig ;) haha.

Ne huga, nu äre bäst att ta saken i egna händer och börja dammsuga innan jag avlider av allt hår...!



Av Bäckström - 19 mars 2012 17:43

  Veckans magbild, v28. 27+4!


Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, vet inte vad som hänt men ha knappt sutte vid datorn något sen före helgen. Här har det inte hänt speciellt mycket så har inte speciellt mycke att skriva!

På torsdag ska jag till barnmorska kl 9, sen ska jag handla för fjällsresan, tvärkut på stan och sen åka hem för att plocka upp Mattias (som ska jobba hemifrån halva dagen) sen åker vi till fjälls över helgen.

Hoppas verkligen jag slipper dom värsta foglossningarna medan vi är där, och att jag får ha en någotsånär nykter andra hälft så man kan känna sig "trygg" eller vad man ska säga.

Magen växer och växer, tyngre och tyngre blir det. Hittentills har jag gått upp 14kg, inte illa!

Synd bara att allt sitter i bebisarna, inget fasnar på min kropp som vanligt. haha!

Men ska jag väl va glad för, så jag inte bara steg i vikt och slutade med att jag ha ett jäkla jobb efter förlossningen. haha :)

Av Bäckström - 16 mars 2012 10:06

färgade håret i söndags, vart less på alla grönt-hår-prat ;) Så nu jäklart äre brunt! Fast, konstigt nog där det var som grönast fastnade inte riktigt de bruna så vart nå ljusare brun färg.... Menmen, tror bestämt jag ska fära å klippa mig så fort jag får tid och ro. Kanske skulle passa på att fara till Anna nästan sväng jag åker till Björna? :)

Alltid roligare att klippa sig hos någon man känner, då känns det mycke lättare att "lämna ut sig". Känns konstigt att sitta och prata om ditt och datt till någon man inte känner. haha

Lägger upp en bild så ji fo si :)


 

Av Bäckström - 15 mars 2012 08:56

Igår var vi på tillväxtkontroll, allt såg bara finfint ut!

Tvilling 1 vägde 1098g och tvilling 2 vägde 1077g, ena är lite kortare och "mindre" den andra är lång och lite rundare. :)

Det första vi möttes av när BM börja scanna var två stora ögon som kollade rakt på oss igenom skärmen, såg nästan lite elak ut men det var riktigt häftligt att se! Synd att BM inte tänkte på att ta en bild just då, vart två bilder där man ser ryggradarna istället, inte lika roligt men vi hade iaf med oss två bilder till pappa då vi kom hem! Kontrollerade även livmodertappen, den var 4cm och det är utgångsläge på livmodertappen som jag förstod det.

Nästa vecka är det mycke på schemat, först tantträff på onsdagkväll, barnmorska på torsdagsmorgon och sen på eftermiddagen åker vi till fjälls och är inte hemma fören på söndag. Så blir bara två dagar "ledigt".


Fick en ny tid på tillväxtkontroll om 3veckor, nu börjar det vara mycke, snart är det varje vecka jag är hos barnmorska/tillväxtkontroll! Samtidigt skönt, då vet man att det inte är allt förlänge kvar :)


Idag går vi även in i vecka 28, tiden går så hiskiligt fort! Bebisarna blir bara större och större, ibland tryck dom som toka på revbenen och lungorna, snacka om att det är halvläskigt då dom trycker på lungorna, känns som att man knappt kan andas.. Men det är sånt man får ta! ;)

Av Bäckström - 13 mars 2012 17:22

Bebisarna är som tokiga nu igen, ibland får dom verkligen nå ryck! Precis innan Mattias skulle ut med hundarna, trycktes en arm + hand ut mot magen, så himla läckert!!

Imorgon är det ultraljud igen, ska bli riktigt riktigt roligt att se dom igen! Känner klart att dom blivit större, jäsiken va dom trycker på lungorna ibland, läskigt att knappt kunna andas. Tokfisar!


Har blivit sämre på att uppdatera, men det händer inte så speciellt mycke om dagarna nu, har börja bli toktrött så sover ganska länge i morgonen, sover minst 10-12 timmar per natt men ändå är man sådär läskigt seg hela dagen. Snacka om att dom äter upp min energi, men det äre värt!


Nästa helg blir det fjälls, längtar verkligen dit, får hoppas vi får kanonväder så vi ä se va ute.. Inge roligt om vi kommer dit och måste sitta inne hela tiden. Visserligen kommer jag knappt lämna stugan, men roligare om vi åtminstonde kunn va ut å njuta av solen! Efter påsk ska jag planera in att åka till Björna några dagar, för att träffa familjen där hemma och fixa ut dendär babyboxen ifrån babyproffsen! Sen kanske träffa någon avslagen kompis i stan? :D haha.

Av Bäckström - 12 mars 2012 10:20

  

   Känns som att magen börja sakna ner i den toktillväxt den haft!

Blir spännande med ultraljud på onsdag, får bara hoppas dom växer som dom ska så de inte sakta ner förmycke.

Iofs så var kotrollen hos barnmorskan helt normal för tvillingar förrförra veckan, så behöver nog int oro mig.

Dom sparkar och lever loppan där inne, är väl det som är de viktigaste :)

Idag blir det nog int mycke gjort, blåser som tusan... Vaknade strax efter 4a, sen var jag vaken tills Mattias for på jobbet och sen la jag mig och sov igen. Nu vankas det mackor å kanske varm choklad? mumma..


Av Bäckström - 9 mars 2012 16:23

Å herreminje, känner mig som en äkta valross idag.. Känns som att jag är ett riktigt svullo på både de ena och andra sättet! Svårt som tusan att komma upp ur soffan efter att jag lyckats sova i 20-30min. Å då va ja se törstig så ja höll på avlida så fick böka ett tag innan ja komme mig upp för att gå till köket å spola vatten i 5min innan det är kallt. Nu har jag int tordas lägga mig raklång nå mer, tror jag ska vänta med de tills Mattias är hemma så ja kan få hjälp så ja int bli fast dära soffa! haha.


Annars idag har jag inprincip int gjort nå, hängt lite tvätt och startat en tvättmaskin till. Som jag skulle ha varit ner och hängt, men ja tro jag väntar ett tag till. Känner mig smålat idag!

Kanske är för att ja tokstäda igår och kände sån himelsk ork och lust till allt, men jag tog ändå int riktigt för mig något. har gjort en stor laddning med chokladpudding som ja ska fläska i mig ikväll, vilket kanske gör känslan av att vara en valross ännu bättre! ;) Annars känns det riktigt skönt att det är helg, Mattias hemma och bara känna lugnet. Inget fart å flyg hit och dit, hem från jobbet, ut me hunna, jobba lite till och sen sova. Fast, ska väl int säga lugnet, känner jag Mattias blir det tusen saker ändå så ja gett sitt ensam hemma likförbenat.... Aja! Kanske skulle försöka baka något i helgen, om ja orka. Så tråkig att baka nu när jag inte har någon som äter av det jag bakar. Tur det bara är några dagar kvar på dessa tokforen-lchf-tjafset :) SEN SKA HÄR FROSSAS I MAT!!!!

Ne nu ska jag tjika runt lite på internet och sen kommer väl Mattias in igenom dörren när som helst.

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards