24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Bäckström - 15 januari 2013 21:32

Japp, precis så är det... Nästäppa från hvete, även huvudvärken därifrån. Hade ju faktiskt tänkt va hurtig idag å åka skidor men, ne få nog vänt nå dagar till innan dess! För övrigt idag, har jag och tjejerna haft besök av tant Jossa, hon bjö vi på älgburgare å kaffe! Sen efter hon farit, sov tjejerna och jag stökade bort lite snabbt och sen la jag mig i sängen och vilade en sväng. Linnea vaknade och låg ivrigt och pratade i sängen, så va bara att kliva upp och gå ner och börja med middagen. Sen kom herr johansson hem och han for ut me hunna en sväng! Nu ikväll ha vi gjort minsta möjliga! Nattningen på tjejerna for åt pipsvängen igår, så hoppas innerligt att dom sover inatt, eller iaf bara vaknar en snabbis... Va smärtsamt att vara mamma i detta hus igår mellan 22 och 00 ungefär.. Ringde även till BVC och ändrade tiden för BOEL-testet så blir nästa torsdag, som tur är ska farmor följa med och hjälpa till, kanske vi tar en fika på lillis efter! Passa på då man ändå ä i farten :) nae, nu tänk ja göra nå ätbart!

Av Bäckström - 15 januari 2013 21:30

Japp, precis så är det... Nästäppa från hvete, även huvudvärken därifrån. Hade ju faktiskt tänkt va hurtig idag å åka skidor men, ne få nog vänt nå dagar till innan dess! För övrigt idag, har jag och tjejerna haft besök av tant Jossa, hon bjö vi på älgburgare å kaffe! Sen efter hon farit, sov tjejerna och jag stökade bort lite snabbt och sen la jag mig i sängen och vilade en sväng. Linnea vaknade och låg ivrigt och pratade i sängen, så va bara att kliva upp och gå ner och börja med middagen. Sen kom herr johansson hem och han for ut me hunna en sväng! Nu ikväll ha vi gjort minsta möjliga! Nattningen på tjejerna for åt pipsvängen igår, så hoppas innerligt att dom sover inatt, eller iaf bara vaknar en snabbis... Va smärtsamt att vara mamma i detta hus igår mellan 22 och 00 ungefär.. Ringde även till BVC och ändrade tiden för BOEL-testet så blir nästa torsdag, som tur är ska farmor följa med och hjälpa till, kanske vi tar en fika på lillis efter! Passa på då man ändå ä i farten :) nae, nu tänk ja göra nå ätbart!

Av Bäckström - 15 januari 2013 21:30

Japp, precis så är det... Nästäppa från hvete, även huvudvärken därifrån. Hade ju faktiskt tänkt va hurtig idag å åka skidor men, ne få nog vänt nå dagar till innan dess! För övrigt idag, har jag och tjejerna haft besök av tant Jossa, hon bjö vi på älgburgare å kaffe! Sen efter hon farit, sov tjejerna och jag stökade bort lite snabbt och sen la jag mig i sängen och vilade en sväng. Linnea vaknade och låg ivrigt och pratade i sängen, så va bara att kliva upp och gå ner och börja med middagen. Sen kom herr johansson hem och han for ut me hunna en sväng! Nu ikväll ha vi gjort minsta möjliga! Nattningen på tjejerna for åt pipsvängen igår, så hoppas innerligt att dom sover inatt, eller iaf bara vaknar en snabbis... Va smärtsamt att vara mamma i detta hus igår mellan 22 och 00 ungefär.. Ringde även till BVC och ändrade tiden för BOEL-testet så blir nästa torsdag, som tur är ska farmor följa med och hjälpa till, kanske vi tar en fika på lillis efter! Passa på då man ändå ä i farten :) nae, nu tänk ja göra nå ätbart!

Av Bäckström - 14 januari 2013 20:57

Hoppsan, visst varit ett litet uppehåll här =)


Barnen växer och utvecklas mer än förr just nu! Dom tränar på att stå på alla fyra, Elvira drar sig framåt och lilla Linnea rullar hellre runt, ligga på mage är inget för henne längre. Sitta upp är det allra bästa för tillfället!

Hunnit vara regält sjuka har dom med hunnit, kräkts, feber, hosta, slem ja allt man kan tänka sig...

Linneas första tand börjar på att synas, dom äter som hästar, skriker kan dom med göra! Men framförallt är dom glada som ja jag vet inte vad, och jag känner mig mer än lycklig över att få vara en av "få" att vara tvillingmamma.

Visserligen kan det vara oändligt jobbigt vissa gånger med, men det är absolut mycket mer gott än ont!

Att vara tvillingmamma, går såklart uppochner lite då och då, kanske precis som att vara en enlingsmamma?!

Kan inte uttala mig om det, men känner en OÄNDLIGT lycka över att få vara tvillingmamma!


Dom njuter av varandra, och jag njuter av att se bägge på samma gång. Att få se alla framgångar X2!

Ja, nå kan man känna sig överfylld av kärlek och glädje! Än fast ibland vill man bara försvinna, för att dom har en svacka.

Har även haft världens problem med att tjejerna ha velat kliva upp efter att vi lagt dem vid kl 20 på kvällarna, vaknar oftast vid 22-23 och vill kliva upp... Nu känner jag att de får vara nog med det, skujlle vara skönt att få gå och lägga sig kl 22 någon kväll! Till en början trodde vi enbart att det var en period vi fick lov att gå igenom, men den har visst hållit på i snart 3månader, så nu får det vara bra med det! Så igår var vi bara upp, gav mer mat, stoppa om flera gånger och tillslut, efter massa skrik, grin och prat så somna dom om igen! och sov ändra fram till kl 20 över 8 imorse.


Ska försöka bättra mig på att uppdatera här, finns annars på instagram (marlenebackstrom) Där uppdaterar jag bilder varje dag, så där är jag flitig. Är så oändlligt jobbigt att starta datorn för att uppdatera här. Så följ mig på insta istället, där är det mer uppdateringar! :)


   

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards