24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under augusti 2012

Av Bäckström - 23 augusti 2012 15:16

Nu har Elvira & Linnea hunnit bli 3månader, tiden går så ruuuskigt fort då dom är små  känner jag!

Dom har hunnit få 3-mån spruta, fick en feberruch på 2dagar kan man säga. Sen var dom smågriniga några dagar pga att det gjort ont där dom stacks. Vart såklart två stick då ingen läkare kunde komma ner och spruta, så vart tröstning 4gånger. Inte kan jag säga att det var speciellt skojjigt då dom skriker av smärta och för att bli fasthållen...

Tur är det väl att det är drygt 2månader till nästa gång dom ska ha spruta...


Mamma har hunnit vara här över en helg, så mysiugt att ha hon här. Speciellt då jag inte vaknade för att dom skrek på natten och ville ha mat. Tur mamma var här å kunde rycka in säger jag bara ;) haha

Annars börj väl älgjakten snart så man aldrig hinn se Mattias... Sticker ner till mamma & pappa första älgjaktsveckan, ska bli skönt att komma dit så jag då hinn se nå folk :)



   Bjuder på en färsk bild på Linnea & Elvira   Bjuppar även på en bild på mig, hela kroppen. Magen har dragit sig tillbaka ordentligt nu är bara det lösa skinnet, blir intressant och se om det drar ihop sig med!

Av Bäckström - 10 augusti 2012 13:53

Nu var det en evighet sen jag skrev något här, men har nästan aldrig starta datorn. Sitter oftast via mobilen så blir så att man inte skriver så mycket.


Tiden går, Elvira & Linnea är snart 3månader (om en vecka). Dom växer så det knakar. Sist vi vägde dom för en månad sen vägde Elvira 5,1kg och Linnea 5,5kg. Så ska bli spännande och se vad dom väger nu nästa gång vi åker och väger. Blir då dom ska få 3-månaders sprutan.Blir nog nästnästa vecka jag åker dit och fixar det. Annars knakar allt på som vanligt. Dom sover numera i spjälsängen på nätterna. Somnar vid 9tiden och vaknar vid 3 för att äta 50ml och sen sover dom fram till kl 7-8 tiden då dom äter igen.


För en liten stund sen kollade jag ut för att jag hörde hur hästarna sprang i hagen, trodde dock att det var för att stuggrannen gett dom gräset han klippt. Men så var det inte, utan Elvis hade smitat.. Som tur är springer han inte långt ifrån dom andra utan stod alldelens breve å käka gräs i lugnan ro. Så jag hämtade lite krafftfoder och gav han så han stod stilla där. Sen fixade jag hagen (medan jag visste att Elvira & Linnea låg vaken och säkert grinade) Men vad ska jag göra, dom fick skrika dom 5min jag var ute. (Elak mamma). Sen då jag skulle släppa in han i hagen igen, fick han för sig att ta ett skutt in i hagen och landade på min fot, var barfota... Så det känns! Sen skulle jag lite snabbt springa in, ja vad gör jag då... JO, kliver i en glasscherva i hälen... Ja, vilken underbar dag...


En god sak har då hänt, Terry är feberfri. Vilket känns oändligt skönt :)




Bjuder på en magbild såhär 3månader efter förlossning.



  

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards