24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under december 2011

Av Bäckström - 21 december 2011 14:47

Då har vi tagit oss till vecka 16, ifrån början kändes det som en heelt evighet tills man skulle börja komma upp i veckorna. Men tycker det gått riktigt riktigt fort, så nu är vi här. Snart har vi gått igenom halva graviditeten, bara en månad kvar. Sen är det fixat! Har börjat få riktigt ont i ryggen då jag är igång mycket, men bara jag lägger mig och vilar så går det över rätt fort. Å på tal om det, så har jag nog världens sämsta konis, 20meter sen har man upp flåset som att man kutat 100mil. haha! helt otroligt hur kroppen förändras. Skulle försöka hänga med Mattias på en promenad till andra sidan igårkväll, men jag låg 30-40 meter bakom honom heela tiden. Saken vart int bättre av att han stanna av och invänta att jag skulle ha tagit mig 10meter sen börja han gå igen. Så fick se han där framför hela vägen! Men jag tog mig både dit och hem, men då var jag slut på igår. Somna mellan halv 10 å 10 i soffan, sen gick vi upp och la oss. Och då var jag visst inte lika trött...


Sover som ett tok nu igen, sover minst 10timmar per natt. Men kan vara svårt att somna på kvällarna, men när jag väl sover, sover jag faktiskt bra! Vi har fått hem nya kinect spelet, så jag fick lov att koppla ihop xboxen och testa. Jäklar så skoj, har visserligen bara testat 3 av 7sporter, spelade först golf, och det var riktigt skoj! Sen testade jag utförsåkning också skoj och sen fick jag för mig att testa amrikans fotboll å jag höll bara på att DÖÖÖ. Jäklar så jobbigt det var, om man då bara skulle behöva slå iväg bollen, neee nå ha toka fått för sig att man ska springa med. haha! Så jag slutade spela efter jag hade gjort halva matchen. Sen dess har jag tvärstäda i tvrummet, då jag ändå hade lyft bort allt framför tvn. Mattias välte ut en hel skål med popcorn igår och vi har ryamatta... Så ni kan ju tänka er hur mycket som var kvar :P

Nu ska jag ut med hundarna och sen fortsätta kolla på tv och lata mig!

Av Bäckström - 15 december 2011 14:13

slänger in en bild med...

 

Av Bäckström - 15 december 2011 14:01

Japp, gick in i vecka 15 i måndags. Nu börjar allvaret :)

På lördag ska vi berätta för våra vänner här runtom, sen sprider sig väl de som ringar på vatten.

Snart är det jul och nyår, sen är det ULTRALJUD!!! Himmel vad jag längtar efter att få se miraklet i magen!

Har börja få en kula nu, spelar ingen roll vad jag har för kläder så står den alltid ut...

Å mina jeans, är bara att glömma. Som tur är  har jag Linn, så har fått låna hennes gravidkläder, så jag har nå roligt att sätta på mig på lördag, då vi ska på bya-julfest på jul och nyår. Så känns gött :)

Har hittat en underbar klänning på tradera, som jag verkligen hoppas på att vinna... Vart tokkär direkt!

Annars är det väl inte så mycke nytt med magen, förutom att jag absolut inte kan ligga på magen nu, oj vad det är obehagligt. Vaknar på nättren av att jag ligger lite på sidan av magen, oooh är halvläskigt, en konstig känsla!

Ikväll har vi bjudit vår granne på mat, hon ska få inkokt lax, potatis å skirat smör sen blir det nog bara en fruktsallad till efterrätt.. Orkar inte göra något superspecial, ne enkelt och gott. Det gillar vi!

Av Bäckström - 8 december 2011 13:34

Var ett tag sen jag uppdaterade här nu, känner att dehär med blogg inte är min sak..

Kommer nog inte bli uppdatering så ofta är jag rädd.

Hur som helst, har jag varit på både inskrivning och kontroll i v12 hos barnmorska.

Nu är inte nästa besök fören efter ultraljud, känns som en hel evighet sen dit.

Annars pendlar mitt humör upp och ner, och växtvärk har jag fått dom tre senaste dagarna vilket inte är så himla skoj!

Har även börjat sova dåligt på nätterna, vaknar till och från och får ingen ro. För hur jag än ligger så "trycker" det mot magen och det ilar och gör ont. Får hoppas att växtvärken går över snart, så man får börja känn sä som en männish igen. Magen växer så det knakar, känner mig som en flodhäst på kvällarna. Men det är småmysigt med!

Längtar till Mattias kan känna sparkar!

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards