24årig 3barnsmamma

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

1 månad

Av Bäckström - 20 juni 2012 20:27

En hel månad har gått sen vi låg på förlossningssalen, dock var dom inte riktigt födda vid denna tidpunkt riktigt.

men kl 22,09 & 22,32. Så snart är dom exakt en månad gamla!

Tiden går oändligt snabbt, tyck vi nyss kom hem ifrån bb som en liten familj. Otroligt vad brudarna utvecklas, varje dag ser man nya saker. Bara de att dom följer med en blicken, kollar verkligen in en ja å allt sånt, det känns bara helt underbart att vara mamma till två små gryn. Än om det är jobbigt ibland, speciellt på kvällarna då Linnea börjat tjorva precis innan vi ska sova, så måst tryck i hon tuttn ungefär 093484502gånger innan hon hittat ro och kan sova. Visst, tar jag upp henne och lägger hon i min säng så hon får snutta sig till sömn så sover hon snabbt.. Men blir så jämarns trångt i sängen så jag avstår helst det ;) Igår var vi på BVC för vägning & mätning, Elvira väger numera 3360g & 50,8cm och Linnea 3810g & 52,4cm. Dom har ökat ett helt kilo ungefär sen dom föddes, (Elvira 2480g Linnea 2945g).

Hon på BVC tipsade om att börja med magdroppar, att det ev kunde vara magknip Linnea har innan vi ska sova. Så nu började vi med dom igår, sempers magdroppar vart det. Linnea kändes lugnare igårkväll, men då var det självklart hennes storasyster Elviras tur att börja tjoller. Så idag fick även hon magdroppar, så vi få väl se ikväll om vi har två lugna bebisar vid sängdax eller inte!


För övrigt, så vart vi en aning bortskämd inatt. Vi la oss vid 12, visserligen kämpade jag halvsovandes med tutten till Elvira. Och ingen av dom väckte oss fören ungefär 04,30. Helt underbart att dom sov så länge, kände mig SÅÅ utvilad imorse. otroligt vad 4 ½ timmars sömn kan göra underverk! Tror att Mattias kände samma sak, han var inte på sitt underbara humör då vi satt oss för att börja mata iaf. Skönt att slippa vara elak ;)

Dom äter och frodas ännu, äter ungefär 120-150ml var 3-4timma. Vissa gånger vägra ena äta och andra gången är det andras tur. Men ändå håller dom ut till nästa matning! Vilket är helt okey då, hade blivit tokig om den som matvägra just då vi värmt maten ska ha mat 1timma senare... Men än se läng ha vi sluppe de!


Elvira & Linnea  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bäckström - 23 januari 2015 11:07


    Den 14november 2014 kommer jag alltid att minnas, i alla tider. Det var en oerhört jobbig dag till en början och innan den dagen var slut var jag oerhört tacksam för det man har, jag var så himla rädd. Jag var inställd på att tappa dig.. D...

Av Bäckström - 21 januari 2015 10:09


Nemen, de va värst! Att jag hittat hit igen..  Kanske dax för en liten uppdatering, tänkte uppdatera en förlossningsberättelse för lille Walter!   Den 13september börja precis som alla andra dagar, mattias jagade, jag fixade lunch för att åk...

Av Bäckström - 30 september 2014 14:12

Lillebror Walter föddes på bb i Lycksele den 14/9-14 kl 01,09 med en vikt på 3700g och 51cm lång. Han kom 10dagar före beräknad födsel som var den 24/9. :)  ...

Av Bäckström - 30 september 2014 14:01

                 

Av Bäckström - 15 januari 2013 21:32

Japp, precis så är det... Nästäppa från hvete, även huvudvärken därifrån. Hade ju faktiskt tänkt va hurtig idag å åka skidor men, ne få nog vänt nå dagar till innan dess! För övrigt idag, har jag och tjejerna haft besök av tant Jossa, hon bjö vi på ä...

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards