24årig 3barnsmamma

Alla inlägg under januari 2012

Av Bäckström - 31 januari 2012 11:06

Igår fick vi hem informationen från tvillingklubben, gick hiskiligt fort! Så jag satt å läste några blad och sen följde det med en film ifrån 80talet tror jag som var norska. Men såklart texat med svenska! haha. Visst var det mycket bra information, meeen tror dock att undersökningar och dyligt faktiskt har gått nalta framåt än vad den där filmen visar. Precis som förlossning/ultraljud/amning osvosv. Så nja, filmen vet jag inte riktigt om jag gilla. Ska fortsätta läsa ut pappirna jag fick sen. Ska iväg och handla en sväng, så jag har det mest nödvändiga hemma.


FÖR I MORGON KOMMER MAMMA OCH PAPPA, Sooooom jag längtar! (Visst, Pila, Imma & Sally kommer också) Men längta nog mest efter mamma och pappa. Hon fyller år på torsdag, så vi ska fira å äta gott!

Sen fick jag en inpuls att jag ska sy fler vetekuddar, innan jag blir tokig... tycker att värmedyna int ger samma goa värme som vetekudden. Så mamma skulle kolla igenom va hon ha för tyg hemme så ja kan börja sy en till!


Ja å annars vet jag rakt inte, längtar lite efter att mamma ska öppna sina presenter. Ska bli skoj å se om hon gillare eller inte! :) Ska bli sspännande att se vad jag är för sällskap å vad vi kommer hitta på nu medan dom är här. Är ju int se gå så hiskiligt långt, så nå långpromenader blire då int mamma! Sen har pappa tvn å datorn så han överlever nog utan nå aktiviteter. Han å Mattias fo väl hitt opp na på kvällarna iställe!

Av Bäckström - 30 januari 2012 13:08

  


 På bara två veckor tycker jag att det blivit stor skillnad.


Av Bäckström - 29 januari 2012 19:28

  


 V21 (20+3)


Nu har Mattias äntligen kommit hem ifrån sin jakthelg.

Vi har käkat och kollat på film, men såklart somnar han så stängde av och kollar här istället.

Ligamenten känner mycket bättre nu, känner då inte av det så fort jag ställer mig eller rör mig.

Resten av kvällen blir nog bara lugnt sen sängen, börjar ha lite skallebang så ska bli skönt att sova!




Av Bäckström - 29 januari 2012 10:01

Herreligen vilka ligamentsmärtor jag har idag, nästan så fort jag rör mig.. Otäckt, känns nästan som att något spricker inne i magen! Blir inte många knop idag. Mattias kommer hem vid 4a tiden, ska bli skönt att få hem han, nästan så att jag har saknat honom lite... ganska mycke faktiskt! Sitter och funderar på dessa barnvagnar också, blir nog till att fara till umeå nån helg. Och äre int se Mattias har någon lust, fär ja själv så de hänn nanting!


Inatt drömde jag om bebisarna, drömde att det vart kejsarsnitt å de va världens minsta kejsarsnitt, förstå inte hur dom fick ut onga igenom de. Men tydligen gick de iaf! Åse vare två pojkar, himmel va ja låg å beundra dom. Sen vakna jag av att Asta trängde ner sig breve mig så fick lov att kliva upp å dra över hon på andra sidan av sängen då hon blir som död då man säger åt henne att flytta sig.. haha! Nu ska jag fortsätta äta min frukost, sen ska jag nog lägg mä på soffa en stund!


Av Bäckström - 28 januari 2012 11:27

Nu har jag beställt tyger till att göra mössor/dregglisar. Ska bli roligt att ha något att göra nu när sjukskrivningen knarra runt hörnet. Synd man får sån beslutsångest då man kollar på tyger, men tänkte på Mattias på ett tyg och det andra tyget tyckte jag bara om så vart som det vart.


  Tyget som jag valde för vår älskade älgjägare..

 

Tyget jag valde till mig själv, dock inte lika skojjigt men va tusan.. jag gillare!

Idag blir det inte många knop, ska nog fara över till svärföräldrarna i eftermiddag och tigga kaffe och få se något annat för en stund. Å mest troligt dra en Yatzy!




Av Bäckström - 27 januari 2012 19:24

Som sagt, idag har jag varit hos barnmorskan och vare på kontroll.

Blodtrycket var alldelens utmärkt, HB-värdet hade sjunkit ifrån 133 till 117 sen jag var där på inskrivning, så är ju drygt 13veckor sen. Så börja med Kvinna Mitt Val idag, som är en snällare järntablett! Sen mäta hon magen, den var drygt 24-25cm, vilket är normalt vid tvillingar. Sen fick jag även höra dom smås hjärtan, blev alldelens varm i kroppen då jag hörde dom! Tvilling 1, som ligger mer "ytligt" hittade hon direkt, och den andra tog ett tag innan hon hitta. Var nästan bökigt att få in hjärtat på den, då den varken ville ligga stille eller var samarbetsvillig. Men tillslut fick vi höra några hjärtslag efter varandra. Dom hade bägge ungefär likt, 150slag i minuten!


Sen gick vi runt på Åhlens en sväng, å där hitta jag nå karameller till pappa *mamma och pappa kommer på ondag, längtar!*, en ny mascara och korgar som jag tänkte ha till förvaring av blöjor och dyligt till skötbordet! Sen var vi ju på apoteket, där köpte jag Kvinna mitt val, nezeril plåster och nå tabletter för sura uppstötningar, ska bli skönt att knapra i sig dom när det är som jävligast då man ska sova... Hoppas verkligen att nezeril-plåstren funkar, ska bli skönt att andas genom näsan på natten! Fick även hem mammas födelsedagspresent idag och ett till paket, med bodys. Lägger upp en bild på dom, aah ja vart alldelens kär och längta absolut inte mindre för att jag fick hem dom..

Pratat en sväng med Mattias, dom skulle bada vildmarksbad nu ikväll så är en gnutta avis. Själv ska jag ta en skön dusch! Annars tror jag att vår blivande pappa längtar till nästa ultraljud, det gör såklart jag med, eftersom nu kanske man har tid att se dom små liven istället bara för att gapa, grina, skaka och absolut inte fatta något av det man såg på ultraljudsskärmen.. Våra små älskade sötnosar, mamma & pappa längtar efter er!




  

 

Magen igår, v 21. :)

Av Bäckström - 26 januari 2012 14:59



 


Tack för din ansökan!

Vi har tagit emot dina uppgifter och kommer att registrera dig som medlem.
Vi skickar ditt medlemspaket inom ett par veckor och då får du all
information, bl.a om hur du kommer in på medlemssidorna.
Välkommen som medlem!

------------------------------------------------------------------------
Svenska Tvillingklubben.


Sådär ja, det känns skönt. Får massa information osvosv från dom om tvillinggraviditet!

Blir superspännande att läsa när det väl kommer.

Nyttigt för både jag och Mattias såklart. :)

Sen får man någon tidining som kommer ut ett x:antal gånger om året.


Kommer nu vara ensamen hemma hela helgen då Mattias åkt iväg på fågeljakt med några fd. klasskompisar, känns småtråkigt men som tur är har jag svärföräldrarna. Anders ska sköta om hästarna,

vilket är kanon då jag inte riktigt vill dra hö och bära vatten till dom.

Hundarna tar jag han om själv, då det är lite enklare göra.

Imorgon ska jag till barnmorskan, ska bli spännande och se om magen växer som den ska.

Sen ska jag och svärmor kolla läget på staden, kanske man hitta nå skoj?! ;)

Ska göra en fiskgratäng med räkor och torsk alldeles strax, tänkte mig en vitvinsås!

Vattnas i munnen, måste nog genast gå och skala pären till moset å börja fixa maten. :)

Av Bäckström - 26 januari 2012 09:54

 

Måste bara visa dom två mössor jag ropade hem på tradera för 70kr tillsammans + frakten.

Är dom två randiga. Tycker dom var toksöta :)


Ska gå ut och starta värmaren i taron, för att köra hundarna till hundgården

och jag ska till Gunnarn för att ta ut pengar och köpa diverse städmedel.

Nu ska här bli skinande rent (tror jag iaf). =) haha

Presentation


Tvillingmamma, 22år bor tillsammans med barnens pappa och tillsammans har vi 3 jämthundar och 2 hästar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards